Gradska riva svih primorskih gradova predstavlja mjesto okupljanja, odmora i razonode, mjesto stvaranja doživljaja. Ogledalo je to grada kako za građane, tako i za sve posjetitelje. Umaška gradska riva sa svoja 2 kilometra dužine jedna je od najduljih riva na Jadranu. Upravo zbog svoje duljine i velike površine, samom projektu izgradnje i rekonstrukcije pristupilo se u fazama. Prije svega, na to su utjecali veliki financijski izdaci i veliki građevinski zahvati za koje je potreban višegodišnji period. Zahvat izgradnje i rekonstrukcije umaške gradske rive započinje od gradskog lukobrana te se proteže Obalom J.B. Tita i nastavlja Obalom dr. Franje Tuđmana do ACI marine. Park Humagum je sastavni zeleni dio gradske rive koji iz godine u godinu raste te nudi građanima i posjetiteljima prekrasne vizure, nadahnjuje sve veći broj šetača koji svoje vrijeme provode u njemu te uljepšava centar grada nudeći mu jedinstvenu hortikulturalnu oazu.
Nakon dovršenog lanjskog projekta stvaranja mediteranskog parka, krenulo se u narednu fazu uređenja hortikulture umaškog šetališta. Na betonskom dijelu šetališta u centru grada protekle je godine stvorena nova hortikulturalna zona površine 2.400 m2 s lagostremijama i crnikama, čime je gradska riva dobila dodatni zeleni pojas.
S izgradnjom i rekonstrukcijom rive započelo se prije 7 godina, a svake se godine kontinuirano u istu ulagalo i gradilo. Ove godine nastavljamo s izgradnjom na dijelu rive koji je najbliže centru grada i čijim će se dovršetkom obala povezati s Trgovačkom ulicom, odnosno novim gradskim Trgom 1. svibnja. Radi se o projektnoj fazi koja će svojom izvedbom i kvalitetom po okončanju radova, koje očekujemo do mjeseca svibnja, u cijelosti promijeniti vizuru obale i spojiti novi gradski trg s obalnom šetnicom, nudeći Umagu dodatnu dozu posebnosti, ljepote, suvremenosti i elegancije.
Protekle se godine na ovoj trasi krenulo s građevinsko–obrtničkim radovima i rekonstrukcijom postojećeg vodovoda, kao i potpunom obnovom javne rasvjete. U tijeku je uređenje oborinske odvodnje, a slijedi popločenje partera, kao i oblaganje parapetnog zidića kamenom. Elegantni će kamen obogatiti sam izgled centra grada, stvarajući uniformiranu površinu ugodnu za oko, a šetnica će uz umaški akvatorij u konačnici učiniti Umag još prepoznatljivijom i privlačnijom destinacijom. Želeći pratiti sve ekološke standarde, u okviru ovog dijela projekta protekle su godine ugrađena četiri podzemna kontejnera svaki kapaciteta 3 m3, a u cilju stvaranja sve čišćeg i ljepšeg grada. Cijeli park Humagum, kao i naš dugovječni „lungomare“, ostaje pješačka zona, bez pristupa automobilima i ostalim motornim vozilima, izuzev vozila komunalnih poduzeća i interventnih službi.
Vrijednost kompletne investicije ovog dijela projekta je oko 14 milijuna kuna, financiranih u potpunosti iz proračuna Grada Umaga. Uz navedene radove, Lučka uprava u ovom dijelu uređuje infrastrukturu za privezište brodica i jahti, što će se savršeno uklopiti u ovaj projekt, nudeći uređeniji obalni pojas.
Konačni dovršetak izgradnje i rekonstrukcije cijele obalne šetnice od dige pa do ACI marine očekujemo do kraja 2023. godine po istim vidljivim standardima uređenja postignutih na Trgu 1. svibnja.
Rekonstrukcija ovog dijela šetnice, koji je u svojem finalnom stadiju, navodi na zaključak kako će se ista savršeno stopiti u zeleni pojas cijele buduće Umaške morske promenade duge 40-tak kilometara, a koja će se kroz narednih 10 godina protezati od Parka Umag do Crvenog Vrha. Tako će naši sugrađani i brojni turisti svoje aktivne trenutke u šetnji, trčanju i bicikliranju, ali i odmoru na brojnim uređenim punktovima, moći provoditi na najdužoj uređenoj morskoj promenadi na našem Jadranu.