Netočna je tvrdnja da je „gradonačelnik Grada Umaga prodao 118 milijuna kuna gradske imovine“. Upravljanje imovinom grada riješeno je Zakonom. Grad Umag svojom imovinom raspolaže na temelju „Strategije upravljanja i raspolaganja nekretninama“ koja je javno objavljena na službenoj web stranici Grada Umaga. Zakon propisuje da gradonačelnik ima ovlast upravljati imovinom u visini od 0,5% izvornih prihoda, što u slučaju Grada Umaga iznosi oko 700 tisuća kuna, ovisno o godini. Dok iznad navedenog iznosa imovinom Grada Umaga upravlja isključivo Gradsko vijeće.
Sukladno navedenome, tvrdnja g. Korace je lažna, nerealna i zlonamjerna.
Jedini relevantni dokument iz kojeg je vidljiva vrijednost imovine Grada Umaga je Bilanca. Kako brojke ne lažu, iz bilance od 2009. godine vidljivo je kako je vrijednost gradske imovine iznosila 539.385.997,00 kn, dok je po posljednjim službenim podacima, na dan 31.12.2017. iznosila čak 2.060.086.322,00 kn (prilog 1). Po procjeni, do kraja 2019. godine vrijednost imovine preći će 2,5 milijardi kuna. Dakle, jedini službeni i relevantni podaci vidljivi iz Bilance grada govore da imovina Grada Umaga u 2019. godini vrijedi 5 puta više nego 2009. godine.
Treba li još što dodati?!
Plaće zaposlenika Gradske uprave uređene su Zakonom. Isti nalaže da se za plaće zaposlenika Gradske uprave može isključivo koristiti do 20% izvornih gradskih prihoda, što u slučaju Grada Umaga iznosi 22.492.305 kuna. Grad Umag je u 2018. godini za rad Gradske uprave utrošio 13.868,811 kuna, što je 8,5 milijuna kuna manje nego li je Zakonom dopušteno. Obzirom da, po svemu sudeći, pojedini vijećnici IDS-a nisu upoznati sa Zakonom, koristimo priliku da ih uputimo na Članak 14. Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 28/10).
Treba li još što dodati?!
Prihodi od prodaje gradske imovine moraju biti namijenjeni isključivo za izgradnju nove imovine. Grad Umag prodaje izričito građevne čestice ili ruševine koje potiču daljnji rast i razvoj grada. Od ostvarenog prihoda grade se veliki infrastrukturni projekti kao što su gospodarske zone, kanalizacijski sustav, oborinski sustav, sportski objekti, igrališta za djecu, vrtići, škole, socijalni stanovi i drugo.
Iako je obveza Istarske županije, Grad Umag je samostalno izgradio Dom za starije i nemoćne u vrijednosti od oko 35 milijuna kuna. Ujedno, Grad Umag samostalno pokreće izgradnju srednje škole vrijedne između 80 i 100 milijuna kuna. Dakle, nije dovoljno da moramo sami pronaći milijune kuna za izgradnju domova i škola, što je zadaća IDS-ove županijske vlasti, već nas upravo IDS-ovi vijećnici pokušavaju neistinama zaustaviti u izgradnji vrtića, škola i domova. Navedeno su dokazali u više navrata svojim bojkotom u vijeću i javnim nastupima.
Treba li još što dodati?!
O odnosu IDS-a prema imovini Grada govori činjenica da smo 2009. godine, zbog njihovih propusta, naslijedili grad s nenaplaćenim dugom od 52,3 milijuna kuna te kreditima i jamstvima od 37 milijuna kuna. Tu su i naslijeđeni sudski procesi u kojima je Grad Umag, a time i njegovi građani, bio prinuđen platiti 3,2 milijuna kuna za zemljište koje nisu smjeli prodati, a da se ne spomene i oduzetih 700 tisuća kuna za službeni auto koji nikad nismo dobili jer ga je IDS-ov gradonačelnik naručio i poklonio.
Treba li još što dodati?!
Istina je da je sve navedeno od strane vijećnika Daglasa Korace nekorektno i neistinito, međutim to je naša realnost i s time se na žalost svaki dan kao gradska vlast moramo nositi. Politika laži i neistine IDS-a, koja prepoznaje isključivost i samodopadnost stranačke iskaznice kao jedini uvjet, predstavlja uteg razvoju Umaga i Istarske županije. No, provokacije i laži ne mogu promijeniti činjenice. Gradska vlast poput naše temelji se na radu i ostvarenim djelima jer su jedino objektivno mjerilo razvoja grada i dokaz odgovornog upravljanja.